
Midden september peilden we bij de ouders naar de tevredenheid over de afgelopen Popsjotzomer a.d.h.v. een online bevraging. De resultaten kunt u hieronder nalezen.
Algemeen
91% van de ouders is tevreden tot heel tevreden over de Popsjotwerking van de voorbije zomervakantie. Er zijn twee grote redenen om te kiezen voor Popsjot: nood aan opvang tijdens schoolvakanties als het leuke aanbod voor de kinderen.
Communicatie
64,7% van de deelnemers geeft aan dat het aanbod tijdig online staat. Het online inschrijvingsmoment wordt slechts door 44% als vlot ervaren. De bereikbaarheid van het Popsjotteam is moeilijk te bepalen aangezien de (grote) helft “Niet van toepassing” invulde.
Begeleiding
71,6% geeft aan dat het onthaal van de Popsjotbegeleiders correct verloopt. 77,6% geeft aan dat de Popsjotbegeleiders correct omgaan met hun kind. Er worden aangepaste sport- en spelactiviteiten aangeboden volgens 71,6% van de deelnemers.
Aanbod
Zowel over de duur van de activiteiten als de voor- en naopvangmogelijkheden zijn ouders tevreden (>94%).
96% van de deelnemers vond het aanbod voldoende tot heel divers. In de commentaren werd wel het beperkte aanbod voor 12+ aan de kaak gesteld. Slechts 69,8% van de deelnemers vindt het aanbod betaalbaar.
Locaties
De Popsjotlocaties worden door het merendeel van de bevraagden (>75%) als veilig en vlot bereikbaar bevonden.
Corona
Corona weerhield 95% van de ouders niet om in te schrijven voor het Popsjotaanbod. De coronamaatregelen belemmerden de werking niet volgens 81% van de deelnemers.
Actiepunten
Om de Popsjotwerking verder te optimaliseren, stelden we, op basis van de resultaten van de tevredenheidsmeting, volgende actiepunten op:
- Het aanbod tijdig online zetten (uitgangspunt: 1e week na de schoolvakantie die de betreffende schoolvakantie voorafgaat).
- Het online inschrijvingsmoment optimaliseren (het volgend inschrijvingsmoment zal om 20u doorgaan).
- De bereikbaarheid van het Popsjotteam via mail en telefoon aanhouden.
- De verwachtingen m.b.t. onthaal en begeleiding door de Popsjotbegeleiders duidelijk communiceren en opvolgen.
- Het aanbod diverser maken voor 12+.
- De betaalbaarheid van de kampen/dagactiviteiten analyseren en mogelijkheden verder onderzoeken.
- Mail met praktische informatie voorzien een week vooraleer het kamp start.