Het annuleren van activiteiten of kampen is mogelijk, volgens onderstaande voorwaarden (zie huishoudelijk reglement, artikel 5):
Annuleren kan enkel via de website. De ouders kunnen de annulatie aanvragen, waarop de beheerders van de website de annulatie moeten valideren. Na validatie krijgen de ouders een bevestiging van de annulatie. Volgens onderstaande regels wordt er al dan niet een terugbetaling uitgevoerd.
Bij annulatie van een activiteit:
- binnen de 14 dagen na inschrijving volgt een terugbetaling van de volledige deelnameprijs.
- tussen 14 dagen na inschrijving en 1 maand voor de activiteit wordt er een administratiekost ter waarde van 25 procent van de deelnameprijs aangerekend.
- binnen 30 kalenderdagen voor de activiteit wordt er niks terugbetaald.
Het niet opdagen voor een activiteit wordt beschouwd als een annulatie binnen de 30 kalenderdagen voor de activiteit. Bijgevolg wordt er niks terugbetaald.
Op vertoon van een doktersattest wordt het volledige bedrag terugbetaald. Het geld van de geannuleerde activiteit(en) wordt teruggestort op het rekeningnummer waarmee de inschrijving werd betaald. Tot ten laatste 7 dagen na de activiteit kan een doktersattest bezorgd worden bij een Popsjotmedewerker.
Eénmaal de annulatie werd behandeld door de Popsjotcoördinator, kan de annulatie niet ongedaan worden gemaakt en moet men terug inschrijven via de website.
Bij te weinig inschrijvingen kan de organisatie de activiteit annuleren. Het volledige bedrag wordt dan terugbetaald. Wanneer een activiteit om een bepaalde reden niet kan doorgaan (bijv. weersomstandigheden), plant de organisatie een alternatief.